utorak, 31. srpnja 2012.

Buffalo Mountain

''Ako se ne popnes na planinu, neces vidjeti dolinu''
 Kineska poslovica

Visina: 3894 m / 12777 ft
Eagles Nest Wilderness, Gore Range
Datum: Juli 28, 2012


Buffalo Mountain je jedna od onih planina, barem u mom slucaju, koju ne planirate penjati i onda se cijela stvar desi sasvim slucajno.Prolazeci bezbroj puta kroz Silverthorne, mali gradic neposredno pored autoputa koji vodi prema Vailu, uvijek sam se pitao o kojoj planini je rijec. Buffalo Mt. iako visinom ne prelazi preko cetiri hiljade metara, svojim oblikom, velicinom i skoro hiljadu metara nadmorske visine iznad ovog gradica kao da jednostavno moli da bude posjecena. Planina se nalazi u jednom u najatraktivnijem planiskom vijencu u Koloradu pod imenom Gore Range. Medjutim, posto se tamo ne nalazi nijedan od famoznih ''fortinera'' cijeli vijenac ostavljen je po strani i jednostavno je prepusten rijetkim i istinskim zaljubljenicima prema ovim planina. Ovaj dio Kolorada ce vjerovatno biti moje cesto odrediste narednih par godina, nadam se da ce lijepe planinarske price tek biti napisane.





Sasvim slucajno dosao sam u posjed knjige u izdanju Kolorado planinskog kluba u kojoj je ova planina bila prezentirana. Pomislio sam da bio ova planina bila savrsena izbor prije ili poslije jedne od mojih ribarskih avantura u samom podnozju planine na Plavoj rijeci. Ujedno ovo je moje prva planina u  ovom vijencu, iako sam vec dugo vremena zelio doci i uvjeriti se u ljepotu, ova tura desila se sasvim neplanirano.


Ono sto sam mogao zakljuciti gledajuci iz podnozja planine prema vrhu je da zasigurno pogled prema ostatku planina smjestenim u ovom vijencu nece razocarati, i nisam se prevario.


Iako je ljeto bilo nemilosrdno sa visokim temperaturama koje su dosezale i do cetrdesetak stepeni, jos uvijek je planinskog cvijeca bilo na pretek, cak sta vise, neke cvijetne vrste su tek pocele cvjetati.


Prvi dio staze prolazio je kroz zaravnjeni sumski predio na kojima su rane i oziljci proteklih teskih zima prisutni na svakom koraku, veliko dio stabala je polomljen i oboren sto snijegom ili naletima vjetra. Vrijeme koje na ovom visinama svakog trenutka moze poprimiti ozbiljne i opasne razmjere uveliko se spremalo na okolnim planinama. 


Nakon prolaska kroz sumu i jednog strmog dijela koje bilo popunjeno nizim rastinjem ispred mene je bila kamena padina, koja je davala utisak kao da je bila djelo ljudskih ruku. Uredno slozene i nabacane stijene jedno preko drugih, iako vise nije bilo staze bili su sigurna podloga prema vrhu.

Kao posljednje obiljezje ili orjentir strsila je ogromna kamena kona koja je prije svega sluzila kao orijentacije prilikom silaska sa vrha, barem u mom slucaju pokazalo se kao potrebna stvar.

Ono sto zasigurno krasi ovu planinu jeste pogled koji se preuza prema Silverthornu i Dillon rezervaru, vjestackom jezeru koje se nalazi uz sami gradic. Svakim novim osvojenim metrom stvarala se bolja slika i perspektiva nevjerovatne okoline.

The Eagles Nest Wilderness je za mene potpuno nova sredina i novi planinarski izazov. Buffalo Mountain je slucajno bila prva planina u ovom vijencu, ali nadam se sto skorijem povratku.

Nadolazeci oblaci su me primorali da ubrzam put do vrha, jer uz ovoliki predjeni put i ulozeni trud sve osim izlaska na vrh bio bi neuspjeh.

Pored mene na putu prema vrhu bilo je jos nekoliko planinara sto je na neki nacin predstavljalo dodadtnu sigurnost uovoj maloj solo avanturi.

Svaka planina ima svoje lice, dusu i osobenost, ponekad u svojoj predanosti i strasti prema planina pokusavam da se sjetim ili pronadjem neki na kojem sam bio a da mi se nije svidio, jednostavno ne postoji.

Kolorado je uvijek pun dobrih i lijepih iznenadjenja za mene, ali nikada nisam ostao uskracen dobrog i beskonacnog pogleda prema vec ispenjanim vrhovima ilionim na koji tek treba doci red.

Planinske Koze navikle na mirne planinare i ljubitelje prirode nisu bile posebno preplasene mojim prisustvom, vec su naprotiv izazvale malu dozu nervoze kod mene.


Posljednji dio piuta prema vrhu bio je puno laksi od vec predjene strme i kamene padine. Dobro utabana staza koja je ponovo postala dio puta blago se savijala oko posljednjeg dijela prema grebenu na kojem se nalazila i najvisa tacke ove planine.

''Ako se ne popnes na planinu, neces vidjeti dolinu'' Kineska poslovica


Gore Range je jedan od onih dijelova Rokija gdje staze skoro i nepostoje i svaki uspon na jedan od vrhova koji su se prolamali u daljini daje osjecaj kao da ste prvi na tom vrhu, izolovanost i usamljenost je takodje jedan od atributa ovog vijenca.

Na vrhu sam proveo svega nekoliko minuta, gromovi i munje koje su bijesnile na zapadnoj strani prema Breckenridgu jednostavno su me natjerale na jedan  brzi silazak.

Buffalo Mountain je zasigurno bila jedno lijepo otkrice, ali takva je stvar sa planinama, jer uvijek kada se najmanje nadate pocasti vas sa nekim lijepim iznenadjenjem.


0 komentari:

    Text Widget

    Trip reports, videos, and photos from hiking, climbing,and mountaineering adventures in Colorado Rockies and beyond.